Home / Psihologija / Kako ohraniti psihično stabilnost pri današnjem tempu življenja?
Psihična stabilnost

Kako ohraniti psihično stabilnost pri današnjem tempu življenja?

Svet je dobesedno ponorel, se vam ne zdi? Vse pogosteje v pogovorih z družino, prijatelji ali sodelavci slišimo podobno temo. V dobi interneta, ko smo vsi vsem dosegljivi 24 ur na dan, je pritisk na naše psihološko počutje postal skorajda nevzdržen. Redki so tisti, ki se znajo v pravem pomenu besede odklopiti.

Na primer oditi na dopust za dva tedna in ugasniti mobilni telefon ter niti enkrat pogledati službene e-pošte. Da ne bi bili dejavni na socialnih omrežjih, nam sploh ne pade na pamet. Čeprav smo morda opravili svojih 8 delovnih ur, pa nas delo navadno preganja tudi popoldne ali zvečer.

Kako ubežati digitalnemu smogu?

Uporabili smo izraz digitalni smog, ker se precej dobro sklada s tistim, kar pomeni za naše zdravje. Čeprav bomo rekli, da za psihično zdravje pa je jasno, da kasneje vpliva tudi na fizično. Vsem dobro znani stres je danes prepoznan kot krivec za številne diagnosticirane bolezni.

Da bi karseda omejili moč tega digitalnega smoga, si je potrebno najprej postaviti nekatere omejitve. Ko zaključimo s službo, je ne smemo več imeti v mislih do naslednjega delovnega dne. Nobenega gledanja e-poštnega predala, odgovarjanja na sporočila ali klice, ki pridejo izven uradnega delovnika.

Ni kriva samo služba

Resnica je, da naša psiha trpi tudi zaradi medosebnih odnosov, stresa v službi, pa denimo zaradi dejavnikov, ki so znani samo vsakemu posamezniku posebej. Da bi ohranili psihično stabilnost, se je potrebno težav najprej zavedati, jih prepoznati in nanje ustrezno odgovoriti.

Zaupajte težave
Pogovorite se o svojih težavah z osebo, ki ji zaupate.

Najslabše je, če se jim prepustimo in čakamo, da izzvenijo same od sebe. Največkrat se bo nanje zgolj še kaj pridodalo. Bodite odprti in komunicirajte. Zaupajte se ožjim zaupnikom, če teh nimate, pa naj vam ne bo nerodno pomoč poiskati pri strokovnem svetovalcu, psihologu.

Joga in meditacija

Zelo dober način, kako pobegniti vsakdanjim pritiskom okolice, je tudi izvajanje joge in meditacije. Pri jogi boste zaposlili tako telo kot tudi duha in poskrbeli za fizično in psihično zdravje ter boljše počutje. To bodo trenutki, ko boste prepričani, da vas ne more doseči noben klic ali sporočilo. Trenutki, ko boste sami s seboj in svojimi mislimi. Te pa seveda spustite na pašo in jim dajte prosto pot.

Meditacija je morda za nekatere nekoliko zahtevna, a v resnici je vse prej kot to. Ne potrebujete sedenja v lotusovem cvetu in globokega meditativnega stanja, da bi se sprostili. Dovolj bo že posedanje na najljubši klopi v parku ali gozdu, mižanje in poslušanje zvokov narave: petja ptic, šumenja vetra med listi dreves nad vami.

Moč pozitivnih misli

Nikakor se ne predajajte negativizmu in ne padajte pod vpliv oseb, ki ne zmorejo ene same pozitivne misli. Tudi mediji ves čas pritiskajo na nas, a zgolj zato, da bi nas prikovali na spremljanje, pa čeprav slabih novic. Ogradite se od njih in poskrbite za to, da boste vedno v družbi pozitivnih ljudi.

Družba veselih ljudi
Razmišljajte pozitivno in se obdajte z družbo veselih ljudi.

Tiste negativneže, ki jim lahko rečemo tudi »čustveni vampirji«, pa na lep način odrežite od sebe. Hitro boste opazili spremembe na bolje. V primeru nerešenih zadev nikoli ne recite, da ne boste zmogli, ampak raje ostanite pozitivni v zavedanju, da se vedno vse reši.

Ne bodite tiho

Zelo pomembno je, da se človek, ki opazi, da njegovo psihično stanje ni najboljše, ne zapre vase. Potrebno se je pogovarjati z osebami, ki jim zaupamo, ali pa s psihologom, če sami ne zmoremo preko določenih meja. Velik del pritiska na psihično stanje posameznika je tudi izvajanje mobinga.

Mnogi zmotno menijo, da gre v primeru mobinga zgolj za vsiljevanje spolnosti in opolzkih komentarjev na delovnem mestu. Mobing so tudi nerealne zahteve in pričakovanja šefa, pa klicanje izven delovnega časa ter zahteve po spremljanju in odgovarjanju na e-pošto skozi celoten dan.

O avtorju avpgov