Home / Zdravje / Kako v jeseni življenja ohranjati svoje zdravje?
Ohranjanje zdravja v jeseni življenja

Kako v jeseni življenja ohranjati svoje zdravje?

Vsekakor je za svoje zdravje potrebno skrbeti skozi celotno življenjsko obdobje in ne šele takrat, ko se nam zdi, da bi bil počasi že čas. Vsekakor pa nikoli ni prepozno, če želimo izboljšati svoje počutje, se zoperstaviti tehtnici in poskrbeti za zdravo prehranjevanje.

Še posebej pomembno je, da se tega zavedamo v zrelejšem obdobju, ko telo ni več tako aktivno in mladostno ter se nekoliko težje spopada z izzivi, virusi in potencialnimi boleznimi, kot se je pred nekaj leti.

V nadaljevanju vam zaupamo nekaj nasvetov za ohranjanje zdravja v jeseni življenja.

Vzdrževanje telesne kondicije

Vse se prične in konča pri gibanju. Ko se človek enkrat sprijazni z leti, da ni kak super športnik in da ni nobene potrebe, da bi skakal sem in tja, se zgodijo slabe reči. Tudi izgovori o bolečinah v križu, kolenih in drugje ne smejo biti na vrhu vašega seznama. Boli že, zagotovo, a kljub temu lahko še marsikaj postorite na tem področju.

Zakaj je vzdrževanje primerne telesne pripravljenosti tako zelo pomembno? Zato, ker je od nje odvisno praktično vse! Kolikokrat se boste še povzpeli na vam ljubi hrib, obiskali otroke, vnuke, šli na kakšno prijetno potovanje ali pa se podružili s prijatelji in znanci. Prav tako pa je telesna aktivnost ključnega pomena za zdravo srce in ožilje, normalen krvni tlak ter pozitivno psihično počutje.

Pozor na prehrano

Čeprav vaša hiša morda ni več polna kot nekoč, pa je najslabše, če se izognete neki svoji rutini, ki je vaša stalnica skozi vsa ta leta. Govorimo o redni in kvalitetni prehrani. Včasih je težko kuhati in pripravljati obroke samo zase ali za partnerja, kljub temu pa lahko v hrani še naprej uživate.

Priprava zdravega obroka
Poskrbite za redno pripravo zdravih obrokov.

Ob tem pa je potrebno paziti, da uživate kakovostno in zdravo hrano: sveže sadje, zelenjavo in doma pripravljene obroke. Prav ta del je temeljni kamen do tega, kako aktivni boste skozi dan in kako dobro boste poskrbeli za svoje telo, srce pa tudi imunski sistem.

Aktivno nad kopico težav

V naslednjih vrsticah razložimo, zakaj je tako zelo pomembno ostati aktiven. Govorimo o rekreaciji, hoji, kakšnem primernem športu, kolesarjenju, tudi vrtičkanju. Vse, kar vas bo pognalo v gibanje, bo imelo izjemno pozitivne vplive na vaše zdravje in počutje.

Omenimo samo največje koristi gibanja:

  • zdravo srce in ožilje,
  • normalen krvni tlak,
  • več kisika za možgane, kar vpliva na boljši spomin in njihovo delovanje,
  • vzdrževanje optimalne telesne teže, kar hkrati pripomore k borbi proti različnim boleznim,
  • boljši imunski sistem.

Vse našteto in še več so zagotovo razlogi za to, da boste ostali aktivni skozi celotno obdobje življenja. Sploh ne potrebujete izzivov, kakršnih smo bili veseli v mladosti. Dovolj bo zavedanje, da počnete nekaj dobrega zase, za svoje zdravje in počutje.

Skrb za duševno zdravje

Poleg fizičnega zdravja seveda potrebujemo tudi psihično. Prav prej omenjeno gibanje v veliki meri pripomore proti depresiji. Pomaga tudi veliko branja, prav tako pa nekaj več rojstnih dni še ne pomeni, da se ne moremo naprej izobraževati.

Vse skupaj se bo odrazilo tudi na boljšem spanju, to pa bo pozitivno vplivalo na vsak vaš naslednji dan in kvaliteto življenja. Če potrebujete nekaj dodatne motivacije, si lahko omislite psa. Ta vas bo vsak dan na prav simpatičen način preganjal na sprehode v naravo in razveseljeval vaše srce.

O avtorju avpgov

Check Also

Koristi dojenja za mamo in dojenčka (1. del)

Materino mleko zagotavlja optimalno prehrano za dojenčke. Ima ustrezno količino hranil, je lahko prebavljivo in …