Home / Zdravje / Znaki in simptomi pomanjkanja magnezija (1. del)

Znaki in simptomi pomanjkanja magnezija (1. del)

Pomanjkanje magnezija, znano tudi kot hipomagneziemija, je pogosto spregledana zdravstvena težava. Medtem ko je ocenjeno, da manj kot 2% Evropejcev doživlja pomanjkanje magnezija, ena študija kaže, da jih do 75% ne doseže priporočenega vnosa.

V nekaterih primerih je pomanjkljivost lahko podcenjena, saj se očitni znaki običajno ne pojavijo, dokler vaše ravni ne postanejo zelo nizke. Vzroki za pomanjkanje magnezija se razlikujejo. Ti segajo od neustreznega prehranskega vnosa do izgube magnezija iz telesa.

Zdravstvene težave, povezane z izgubo magnezija, vključujejo sladkorno bolezen, slabo absorpcijo, kronično drisko, celiakijo in lačni kostni sindrom. Tudi ljudje, ki spijejo preveč alkohola so izpostavljeni povečanemu tveganju za pomanjkanje magnezija.

Ta članek navaja 7 simptomov pomanjkanja magnezija.

1. Mišično trzanje in krči

Utripanje, tresenje in mišični krči so znaki pomanjkanja magnezija. V najslabšem primeru lahko pomanjkljivost povzroči celo napade ali konvulzije. Znanstveniki verjamejo, da te simptome povzroča večji pretok kalcija v živčne celice, ki prekomerno ali hiperstimulira mišične živce. Medtem ko dopolnila lahko ublažijo trzanje mišic in krče pri pomanjkljivih osebah, je v enem pregledu ugotovljeno, da magnezijevi dodatki niso učinkovito zdravljenje mišičnih krčev pri starejših odraslih. Potrebne so nadaljnje študije v drugih skupinah.

Ne pozabite, da lahko nenamerno trzanje mišic povzroči veliko drugih vzrokov. Na primer, lahko jih povzroči stres ali preveč kofeina. Lahko so tudi stranski učinek nekaterih zdravil ali simptom nevrološke bolezni, kot je neuromiotonija ali bolezen motornega nevrona.

Medtem ko so občasna trzanja normalna, se posvetujte z zdravnikom, če simptomi ne izginejo.

Pogosti znaki pomanjkanja magnezija so torej trzanje mišic, tresenje in krči. Vendar pa je malo verjetno, da bi ti dodatki zmanjšali te simptome pri ljudeh, ki nimajo pomanjkanja magnezija.

2. Duševne motnje

Mentalne motnje so še ena možna posledica pomanjkanja magnezija. Med njimi je apatija, za katero je značilna duševna otrplost ali pomanjkanje čustev. Poslabšana pomanjkljivost lahko povzroči celo delirij in komo. Poleg tega so opazovalne študije povezale nizke ravni magnezija s povečanim tveganjem za depresijo. Znanstveniki so tudi domnevali, da lahko pomanjkanje magnezija spodbudi anksioznost, vendar ni neposrednih dokazov. V enem pregledu je bilo ugotovljeno, da bi magnezijevi dodatki lahko koristili skupini ljudi z anksioznimi motnjami, vendar je kakovost dokazov slaba. Pred sprejetjem kakršnih koli sklepov so potrebne višje kakovostne študije. Skratka, zdi se, da pomanjkanje magnezija lahko povzroči disfunkcijo živcev in spodbuja duševne težave pri nekaterih ljudeh.

Pomanjkanje magnezija lahko torej povzroči duševno otrplost, pomanjkanje čustev, delirij in celo komo. Znanstveniki so predlagali, da lahko pomanjkanje povzroči tudi tesnobo, vendar noben trdni dokaz ne podpira te zamisli.

3. Osteoporoza

Osteoporoza je motnja, za katero so značilni šibke kosti in povečano tveganje za zlom kosti.

Na tveganje za nastanek osteoporoze vplivajo številni dejavniki. Ti vključujejo starost, pomanjkanje telesne vadbe in slab vnos vitaminov D in K. Zanimivo je, da je pomanjkanje magnezija tudi dejavnik tveganja za osteoporozo. Pomanjkanje lahko neposredno oslabi kosti, zmanjša pa tudi koncentracijo kalcija v krvi, ki je glavni gradnik kosti. Študije na podganah potrjujejo, da zmanjšanje uživanje magnezija v hrani povzroča zmanjšanje kostne mase. Čeprav na ljudeh takšni poskusi niso bili izvedeni, so študije povezale slab vnos magnezija z nižjo mineralno gostoto kosti.

Pomanjkanje magnezija lahko torej poveča tveganje za osteoporozo in zlom kosti, čeprav na to tveganje vplivajo številni dejavniki.

4. Utrujenost in slabotnost mišic

Utrujenost, stanje, za katero je značilna fizična ali duševna izčrpanost ali šibkost, je še en simptom pomanjkanja magnezija. Imejte v mislih, da vsakdo postane utrujen od časa do časa. Značilno je, da preprosto pomeni, da morate počivati. Vendar pa je lahko huda ali trdovratna utrujenost znak zdravstvenega problema. Ker je utrujenost nespecifični simptom, njenega vzroka ni mogoče identificirati, razen če ga spremljajo drugi simptomi.

Drug, bolj specifičen znak pomanjkanja magnezija je mišična oslabelost, znana tudi kot miastenija. Znanstveniki verjamejo, da je šibkost posledica izgube kalija v mišičnih celicah, kar je povezano s pomanjkanjem magnezija. Zato je pomanjkanje magnezija eden od možnih vzrokov utrujenosti ali šibkosti.

Pomanjkanje magnezija lahko torej povzroči utrujenost ali šibkost mišic. Vendar to niso posebni znaki pomanjkanja, razen če jih spremljajo drugi simptomi.

5. Visok krvni tlak

Študije na živalih kažejo, da pomanjkanje magnezija lahko zviša krvni tlak.

Medtem ko pri ljudeh primanjkuje neposrednih dokazov, več opazovalnih študij kaže, da lahko nizka raven magnezija ali slab prehranski vnos magnezija zvišata krvni tlak.  Najmočnejši dokaz o koristih magnezija prihaja iz kontroliranih študij. Več pregledov je zaključilo, da lahko magnezijevi dodatki znižajo krvni tlak, zlasti pri odraslih z visokim krvnim tlakom. Preprosto povedano, pomanjkanje magnezija lahko poveča krvni tlak, kar povečuje tveganje za srčne bolezni. Kljub temu je potrebnih več študij, preden bo mogoče v celoti razumeti njeno vlogo.

Dokazi torej kažejo, da pomanjkanje magnezija lahko zviša krvni tlak. Dodatki lahko koristijo tudi ljudem z že visokim krvnim tlakom.

O avtorju avpgov